خدمات آی تی در میان کسب و کارهای تجاری همچنان پرتقاضا است
ایتنا- کارشناسان میگویند سال 2014 انتظار درآمدهای بیشتر را رد حوزه IT دارند.
یک مطالعه جدید نشان میدهد فناوریها و خدمات آی تی جزء پرتقاضاترین خدمات در میان کسب و کارهای تجاری است.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسایت zdnet، شرکت اوتوتسک (Autotask) در مطالعهای که در آن نظر ۱۳۰۰ عرضهکننده خدمات آی تی در آمریکا را جویا شده است، دریافته است که خدمات همراه، پردازش ابری و امنیت سایبر جزء پرتقاضاترین خدمات آی تی در میان کسبوکارهای تجاری است.
این شرکت دریافته است شرکتهای عرضهکننده خدمات آی تی امسال نیز پولساز خواهند بود. بسیاری از این شرکتها به پژوهشگران گفتهاند امسال انتظار کسب درآمدهای بیشتر را خواهند داشت.
بیش از ۹۵ درصد از آنها نیز اعلام کردهاند قصد دارند نیروهای جدیدی را به استخدام خود درآورند و یا بخشی از عملیات خود را از طریق برونسپاری انجام دهند.
بر اساس این گزارش، امسال نرخ استخدام در میان شرکتهای عرضهکننده خدمات آی تی ۴۶ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که نرخ برونسپاری عملیات نیز در میان این شرکتها رشدی ۲۵ درصدی داشته است.
این مطالعه همچنین نشان میدهد نرخ ساعتی دستمزد نیروهای بیرونی (billing rate) برای شرکتهای عرضهکننده خدمات آی تی در سال جاری میلادی افزایش یافته است.
سال گذشته ۵۱ درصد از شرکتهای آی تی به پژوهشگران گفته بودند در هر ساعت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار برای استفاده از نیروی کار بیرونی میپردازند. این رقم امسال اما ۶۲ درصد افزایش یافته است.
در این مطالعه، ۷۸ درصد از شرکتهای عرضهکننده خدمات آی تی گفتهاند با تقاضاهای جدیدی از سوی مشتریان خود مواجه بودهاند. ۴۵ درصد نیز گفتهاند برای پیشبرد اهداف خود به مهارتهای جدیدی احتیاج دارند و ۲۵ درصد نیز از قصد خود برای توسعه جغرافیایی خدمات خود سخن گفتهاند.
یکی از یافتههای جالب این مطالعه این است که شرکتهای عرضهکننده خدمات آی تی در زمینه انجام عملیات خود به صورت خودکار دچار ضعف هستند و همانند کفشفروشی هستند که پای برهنه راه میرود. بر اساس این مطالعه، بیش از نیمی از پاسخگویان در هر ماه ۲۰ ساعت کاری از وقت خود را صرف انجام عملیاتی میکنند که میتوان آنها را به صورت خودکار انجام داد.